Ahad, 25 April 2010

sudah takdirnya

tanggal 2/4/2010...

masa pagi rasa semangat sgt..untuk siapkan asgmnt...tekat nak siapkan asgmnt nie hari nie jugak...xmo tangguh...dgn usaha sepenuh daya..sesungguhnya seharian ku menyiapkan asgmnt...dalam usaha ku untuk menyiapkan..pada petang itu...telefon ku berdering...oh..ateh rupanya...dgn rilex ku angkat...

tetapi kedengaran ateh nagis...ya Allah nape plak nie...dalam sedu sedan ateh ckp..atamm..mak xsiden...ya Allah...kek mano teh? kek dopan umah cikgu suman.. bateri ateh x do nie.ok...

daku seperti blur..xtau ape nak buat..xde perasaan..cpt2 daku beristigfar..terus daku ambil wuduk buat solat hajat..semoga selamat ibu ku...

dalam pkul 6 lebih tuh daku x mengetahui apa yg perlu dibuat..kemudian..mula la badan ku menggigil...daku ambil yasin..baca yasin... call angah suh angah ambik bwk daku balik...tp hati nie x tahan rasanya...akk call kata mak bawak ke spital seremban... confem jer bwk ke seremban..daku gagahkan diri yang menggigil nie bawak motor ke komuter n turun ke seremban...dgn tanpa henti aku membaca surah yasin n alfatehah untuk mak...perasaan ku hanya ALlah yang mengetahuinya...

dgn train yg x dtg2...daku gagahi menunggu akhirnya sampai di seremban dah magrib dan daku solat di komuter n sementara tunggu angah ambik...yasin juga jadi pengangan ku...ya Allah selamatkan ibu ku..kasihanilah ibu ku ya Allah....

mlm tuh sampai di spital semban...luluh hati ini..air mata x tertanggung lagi..x sanggup aku melihat keadaan ibuku yang melahirkan daku..yang membesarkan daku dalam keadan bergituh...air mata bagaikan hujan ku rasakan..puas ku tabahkan hati...meredhakan hati..hati ini tetap lemah bila melihat mak...ya Allah selamatkanlah ibuku ya Allah...

slps chek dr dan semua2 mak dibawa ke wad biasa sbb icu penuh..mak masih x sedar.. anak mana sanggup melihat ibunya sebergitu...tanpa henti daku membaca al-fatehah untuk mak..tanpa tidur..walaupun tersengguk2..lambat sungguh ku rasakan masa berlalu..meter darah n jantung ibuku jadi perhatian sepanjang masa...semakin lama semakin menurun tekanan darahnya..aku mula risau..ya Allah naikkanlah..tp tgk dr x buat ape pun..aku berfikiran positif mungkin aku bukan dr jadi aku x tau brp tahap minima tekanan darah..

bilamana pagi menjelma ramai dr masuk bekerja..ateh pun dah sampai...
ateh gi toilet...skali..ade dr dtg mengamuk2 tgk report mak..jantungku berdebar2...
sekali dr lain panggil aku kata..mak dlm keadaan kritikal..panggil semua keluarga baca yasin..masa tuh...badanku menggil xterkata....ku panggil ateh di toilet..xdpt ku nak menyampaikan perkara itu..kugagahi walaupun tergagap2..sambil tgn menggigil2

air mata ku x tertahan..ku call angah ckp ngan angah..angah kata otw... ku panggil adik n abah..kami baca yasin bersama... semua membaca yasin dalam linangan air mata.. seorg insan yang kami sayangi...selamatkanlah dia ya Allah... daku hampir2 rebah... nasib ada ateh n adik.. ku sms angah " angah kek no? atam x kuat" angah kata kat parking... dialah abg ku yang menjadi penguatku...

dr tengah berusaha naikkan tekanan darah mak..sampai angah, angah peluk daku..tangisan x tertahan lagi...angah cium ubun2ku menyabarkan ku... kami bersama membaca yasin diketuai angah.. sambil baca semua mengalirkan air mata demi seorg insan yang kami sayangi..

daku bukan tidak redha apa yang ditentukan Allah tp hati ini lemah air mata ini x tertahan..demi seorg yang bergelar ibu. sayu hati melihat wayar2 ditubuh ibuku.
alfatehah bersulam yasin bersulam air mata tanpa henti..akhirnya doa kami makbul..syukran ya Allah...kau berikan harapan kepada kami...dr dah bg ubat untuk naikkan darah..nampak darah dah mula naik..tp sebarang kemungkinan mesti dihadapi..kami pasrah..

dengan berat hati pada tengahari tuh angah suh daku dan abah balik untuk tidur sbb x tidur2 lagi..angah berkeras suruh balik..daku ikutkan..ateh dan adi jaga mak di spital.. ya Allah sembuhkan ibuku ya Allah..amin....ya rabbal alamin...

2 ulasan:

The Sahabat™ berkata...

hampir bcucuran air mata mbaca post saudari..
smoga ibumu cepat sembuh...
amin...
Smoga Allah tabahkan hati saudari..
ujian Allah sbg tanda Dia sygkn kita...
:_)

NuR ImAn KaMiLaH berkata...

syukran ya sahabat..tuh baru episod pertama..insyaAllah ada kelapangan episod seterusnya akan dinukilkan...renungan buat semua yg masih mempunyai insan istimewa...

Terjemahan Ayat-Ayat Al-Quran

ya taibah

MY ART N DESIGN

Photobucket