Khamis, 7 Januari 2010

Dia maha penyanyang

"kinah..akak tunggu kat masjid yer.. nanti kinah dah balik dari kajang nanti kita balik bilik sama2. kinah nye tiket balik ganu pkul 9.00 mlm kan.."

Duduk di luar masjid sambil sama2 membaca yasin dengan jemaah lain. tp jemaah lain di dalam masjid daku di luar sbb tunggu kinah. tgk jam dh pkul 8 lbh..risau hati kang x sempat kinah naik bus. mana kinah nie..jam berganjak pukul 8.30 mlm..hati ku mula rasa x tentu hala..lamanye kinah nie..xkan pegi kajang dari magrib tadi x balik2 lagi..dah tu naik kete plak..daku pun mencapai hf dan sms bertanya dimana. tp x de jawapan..so daku pun call..tp x dpt..xkan dia off kan plak hf dia..bateri habis ker..macam2 soalan di kepala..tunggula dpn masjid..tgk jam dah 8.45. eh sempat ke kinah nie..

daku mula merisaukan diri..tetiba sms sampai... " Hazim kelas 5 ibn Sina smk za'ba telah kembali ke rahmatullah kerana xsiden" uish..daku terus menyedekahkan fatehah kepadanya. moga rohnya ditempatkan bersama org2 beriman. teringat jumpa dia thn lepas setelah akhirnya SPM x de jumpa2 dah..Allah itu maha penyanyang. Dia mengetahui mana yang baik dan yang buruk buat hambanya..

hatiku mula teringat akan kinah. tetiba perasaan lain dtg. dan.. ya Allah kinah. Ya Allah selamatkanlah sahabatku. perasaan x sedap mula menyelinap di seluruh fikiran. macam2 difikirkan. tanpa henti ya daku call n doa smg sahabat ku diselamatkan dari sebarang malapetaka. Dgn baru dpt msg seorg sahabat meninggal. fikiran ku mula rasa lain.. tgk jam dah pkul 9. ya Allah mana kinah nie..bus dia pukul 9. aku mula x leh dok diam...tunggu jer kat moto...mana nie...

dah 9 lebih rasa nak nagis pun ada menanti org yg x sampai. sekali kawan kinah Ma dtg. turun moto dia trus tanya.."kak,,,kenapa nie? kinah mana?" daku mula rasa lain.. nak nagis rasa...jgn la jadi pape kat kinah..tp menyabarkan diri.. tanpa berlengah Ma call kawan dia yg sama naik kete ngan kinah..n dia kata kinah dah naik bus trus x sempat balik ambik motor bawak balik kolej. Ya Allah bersyukurnya daku.. masa tuh rasa...eeee kinah nie...nanti balik....siap la...ku kerjakan...buat org risau jer..Ma pun risau sbb dah pkul 9 kinah x msg2 dia lagi.

lega rasa hatiku. kaki yang menggigil td pun dah reda n kembali normal..alhamdulillah syukur ya Allah sesungguhnya engkau maha penyanyang kepada hamba2 Mu

Al-Fatehah buat arwah Hazim..teringat kenangan bersama zaman sekolah..al-Fatehah....

1 ulasan:

mutiaratihani berkata...

geli hati rasa baca...heheh

Terjemahan Ayat-Ayat Al-Quran

ya taibah

MY ART N DESIGN

Photobucket